Doorgaan naar hoofdcontent

Vitamine A

Dit is een andere stof die moet, echt moet gebruikt worden in de avond routine.

Ik voeg vaak Vitamine A in mijn crèmes maar weinig. Ik heb nog geen retinol serum gemaakt, binnenkort gebeurt dat ook.

Nou, Vitamine A heeft aantal vormen:

als puur vitamine - de zwakste vorm van de vit A. Die is wat vettiger en trekt niet zo goed in de huid. Weinig nut  op de huid.

als retinol - deze vorm is uitstekend. Is mijn favoriete vorm. Die heeft verschillende verhoudingen, beging van 0,3mg in een crème. Deze verhouding is goed voor beginners en ook voor oog gedeelte (voor wat oudere huid typen).
De truc met retinol is dat je moet het opbouwen en alleen in de avond gebruikt worden. Begin je de gebruik in 2-3 avonden in een week. Altijd goed vochtbrengende producten gebruiken, producten met hyaluroniczuur of vitamine E. Ze herstellen de huid. Op deze manier heeft de huid niet veel reacties. Deze vorm van vit A is sterker en bij dagelijks gebruik kan de huid irriteren, vlekkerig worden ..... niet leuke gevoel.
Na een 2-3 weken gebruik kan de creme vakker gebruikt worden, zeg maar om een avond.
Wat het belangrijkste is dat in de ochtend moet altijd SPF crème gebruikt worden. Omdat retinol neemt op milde manier jouw bovenste laag weg ... word de huid zeer kwetsbaar. SPF is een must. Meestal SPF 30 is mijn advies.

Na een tijdje stap je op een hogere verhouding, 0,5mg ... op hetzelfde manier als de 0.3mg.
Daarna verhouding 1mg. En deze oploopt tot iedere avond gebruiken.

Ik heb op internet cremes met verhouding 2 en 3 % gezien maar deze is voor mensen die al jaren retinol gebruiken of mensen die graag willen snelle en pijnlijke resultaat.

Ik heb retinol tot 1% gebruikt. Ik heb het niet iedere avond gebruikt. Blijkbaar ik heb zeer gevoelige en dunne huid, dus niet voor mij. Maar ik gebruik de creme om 2 avonden. Onderhoud mijn huid prima.

En nu denk je ... wat is retinol gebruikt voor? :-)
Mensen die last van doffe huid of verzwakte huid of diepe rimpels hebben of acne of pigmenten en littekens van acne of zon hebben kunnen ze retinol gebruiken.

De laatste en de serkste vorm van vit A is de zuur, Tretinolzuur (of Retin-A)
Deze creme is sterk en we praten om verhouding van de tretinol in een creme vanaf 0,025mg en die loopt tot 0,1mg
Deze crème is alleen van de apotheken te verkrijgen, met recept van de arts.

Die word op hetzelfde manier als de retinol opgebouwd ... ik heb deze creme ook, 0,025mg. Ik gebruik hem niet puur op mijn gezicht, overheen doe ik mijn nacht creme. Dan is de effect niet genoeg maar ook is mijn huid rustiger.
Deze vorm is alleen maar voor meer extremere situaties ...
Ik vind retinol het beste van allemaal. Jammer genoeg zijn de meeste cremes vrij duur. Ik koop mijn uit America en doet goed.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Vitamine C serum maken

Een van de meest belangrijke ingrediënten in onze huidroutine moet vitamine C zijn. Ik neem vit C ook in capsules iedere ochtend. Vitamine C is een anti-oxidant, maar ook zuur. Zijn stabiliteit is zeer zwak, die kan snel oxideren door lucht, licht of bacteriën. Daarom alle producten op de markt die beweren dat vit C hebben zijn echt niet meer goed. De leeftijd van vit C (opgelost) is rond een week. Daarom vit C serum maken moet snel gebruikt worden en in een donkere plek bewaard worden, kan zelfs in de koelkast. Vitamine C is uitstekend voor mensen met donkere vlekken, rokers, mensen met doffe huid, of met hogere leeftijd. Vit C versnelt de regeneratie van de huid. Maak haar jonger van binnen in. Hersteld de huid van de zone stralen ... het is uitstekend ingrediënt ... .moet echt gebruikt worden. U koop een vit C in een poeder vorm, de naam is ascorbine zuur Die is wat kristal poeder form, lost niet direct op. Je mag het breek het in poeder tussen twee lepels of een stenen bakkie m

Olie is goed voor de huid - zelfs vette huid

Misschien klinkt raar om olie aan vettige huid te gebruiken? De waarheid is dat niet alle oliën alleen vet in de huid brengen. Olie gebaseerde gezicht producten daadwerkelijk kan wonderen verrichten op alle huidtypes, zelfs de meest vettige. Hier zijn vier verrassende feiten die je misschien niet weet over de gezicht oliën. Hoe werken oliën: Olien bevatten essentiële vetzuren die uw huid nodig heeft om goed te gehydrateerd te blijven. De huid maakt ze niet. Oliën zijn als huid lipide barrière, bescherming tegen extreme temperaturen, droge klimaten, en over-reiniging. Gebruik olie in plaats van crème (vooral in de winter) : Crèmes zijn meestal op basis van water, of een mix van olie en water. Ze zijn geweldig voor het houden van een probleemloze huid, gebalanceerd en gehydrateerd. Gezicht oliën, bevatten echter een meer krachtige, zuiverder, en vaak duurdere vorm van voedingsstoffen die de perfecte oplossing voor de huid in nood zijn. En dat vetlaagje we hebben helpt de huid te gen

cosmetica maken

Hallo Ik ben Hilda (oorspronkelijk uit Bulgarije, wonende 14 jaar in Nederland) en ik maak mijn eigen cosmetica ... zelfs maak ik mijn eigen lijn Ik heb verschillende producten gebruikt, van duur tot goedkoop. Nou, het resultaat was niet aan mijn wens .... acne, ontsteking, of niet effectief. Ik ben al in 40ste en ik wou altijd goed anti-age producten. Niets was effectief ...  Dan begon ik te lezen over ingrediënten ... wat helpt, wat niet .... meeste anti-age stoffen moeten bepaalde % in een crème zijn, als te venig is is niet zo effectief. Dus i kocht dure producten met dure stoffen en toch, te venig in de crème, geen effect .... pffff ... ik was zat van kopen zonder resultaat.  Dan was ik benieuwd hoe maak je een crème? niet zo eenvoudig maar ik heb mij verdiept en beging duidelijker te worden. Dan is de chemische product beter dan de natuurlijke? in meeste gevallen niet! Dus i maakte mijn eerst crème op de meest eenvoudige manier .... zonder water. Alleen shea boter met olij